سل
سل

 

سامانه تخصصی سل و جذام
 
اداره كنترل سل و جذام وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي به منظور معرفي تخصصي بيماري هاي سل و جذام در قالب خدمات الكترونيكي ، سامانه اي با اين عنوان راه اندازي كرده است.
دکتر ریاضی دبیر اجرایی جشنواره خدمات الکترونیک سلامت ضمن معرفی این سایت اعلام نمود:شايد تصور عامه مردم اين باشد كه بيماري سل و جذام را فقط مي توان در تاريخ كهن جستجو كرد ،در حاليكه آشنايي با وضعيت فعلي اين دو بيماري در جهان شرايط متفاوتي را پيش روي ما قرار مي دهد. به همين منظور و براي اطلاع رساني موثق و بدون واسطه
اداره كنترل سل و جذام در سايت خود با آدرس
www.cdc.hbi.ir   با اشاره به اهميت دو بيماري سل و جذام، نهايت سعي و تلاش كارشناسان و متخصصان خود را براي اطلاع رساني و آموزش دقيق و معتبر مخاطبان و تمامي كاربراني كه براي افزايش علم و آگاهي خود به اين سامانه مراجعه مي كنند به كار گرفته است .
وي با اشاره به لزوم دسترسي به مطالعات موثق در اين زمينه تصريح كرد:
علاقمندان و محققان مي توانند با مراجعه به اين سامانه از آخرين تحقيقات ،مقالات علمي،منابع آموزشي معتبر و كاربردي به زبان فارسي و انگليسي بهره مند شوند .همچنين اطلاعاتي مانند: دستورالعمل راهنمايي كشوري مبارزه با بيماري سل، پراكندگي جغرافيايي اين بيماري در ايران و جهان از حدود 50سال پيش تا كنون ،آشنايي با جذام و انواع اختلالات پوستي و ليست مراكز درماني در سراسر كشور از جمله اطلاعات قابل دستيابي در اين سايت تخصصي است.
گفتني است شناخت اصول درمان سل از 60 سال پيش شروع شده و از حدود 25 سال پيش درمان اين بيماري به صورت درمان كوتاه مدت در كشور انجام مي شود، اما در حال حاضر و همزمان با گسترش ابتلا به ويروس ايدز در جهان زمينه پيدايش و انتشار باسيل هاي سل مقاوم به دارو ،مهمترين چالش دانشمندان و محققان جهان براي درمان و ريشه كني اين بيماري محسوب مي شود.
 
منبع : http://festival.behdasht.gov.ir/index.aspx?siteid=378&pageid=43462&newsview=73477


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:, توسط آموزش سلامت - مبارزه با بیماریها